neděle 18. května 2014

POVÍDÁNÍ NA TÉMA CVIČENÍ

Dnešní článek asi nebude úplně pro každého, ale jelikož je díky počasí pěkná tma, tak vám bohužel nemůžu nafotit nějakou kosmetiku :( O článku na cvičící téma přemýšlím už dlouho, takže dneska je pravý čas na to ho zrealizovat. Řeknu vám jak cvičím, co cvičím, kam chodím cvičit, co mě baví a co ne....možným pokračováním by mohlo být třeba "jak se stravuji", ale uvidím, nevím, jestli by to vůbec někoho zajímalo, že :D
Nejprve bych ráda řekla, že jsem nikdy nebyla sportovní typ, tělocviky ve škole jsem považovala za nutné zlo a dlouhou dobu pro mě bylo nepředstavitelné zvednout zadek a jít něco dělat, lenost vždycky zvítězila. Když už jsem se dokopala k tomu jít si zacvičit, chodila jsem dost nepravidelně a to prostě nemá žádný účinek ani smysl. Mohu vám ale říct, že je to jen o tom najít si sport, který vás bude bavit. Jakmile vás totiž, to co děláte, bude bavit, máte vyhráno. Já jsem nějakou dobu chodila na aerobic, i jsem doma cvičila Olgu Šípkovou, to mě ale fakt nebavilo a cvičila jsem to docela s odporem. Pak ale přišel velký hit což byla zumba, která mě opravdu dostala a já jsem na ní začla dobrovolně chodit několikrát týdně, zhubla pár kilo a každou lekci si vyloženě užívala. Momentálně jsem na ní už dlouho nebyla, ale plánuji zase začít chodít, mám totiž ještě pernamentku na které pár lekcí zbývá :) Čemu jsem ale totálně propadla a co momentálně cvičím několikrát týdně je HEAT program. Pokud neznáte, čtěte dál!
KTERÁ CVIČENÍ MĚ BAVÍ?
HEAT PROGRAM - jedná se o chození na pásu do kopce, kde vám ale nejede pás pod nohama sám jako třeba ve fitku, musíte ho rozhýbávat vlastníma nohama, vlastní silou. Většinu lekce se chodí jen v mírném sklonu, ale když jdete na velký kopec, tak si s pásem vyjedete nahoru a to je pak tedy pořádná zabíračka. Musim říct, že i když to tak vůbec nezní a nevypadá, je to pořádná makačka a už po pár písničkách z vás leje jako z konve. Snažím se na něj chodit alespoň třikrát týdně a nejradši mám lekce, kde se kombinuje posilování břicha a problémových partií právě s heat programem :) Cena jedné lekce se pohybuje okolo 80-120 kč.


JÓGA - jógu asi netřeba dlouze představovat, zná jí určitě každý. Existuje mnoho druhů jógy, já chodím na power jógu nebo na jógalates, což je spojení jógy a prvků pilatesu. Bohužel na ní poslední dobou nechodím moc pravidelně, což mě mrzí a hodlám to napravit, protože v dobách, kdy jsem na ní chodila dvakrát týdně, jsem byla hodně zpevněná a také jsem se naučila správně dýchat, což je důležité při každém cvičení ale pro jógu to platí dvojnásob.
ZUMBA - jak už jsem psala výše, zumba byla před pár lety obrovskej hit, který zasáhl i mě a já jí naprosto propadla. Nejvíc mě na ní bavila asi ta skvělá muzika, která přímo vybízela k tomu skákat, tancovat a pořádně se vyblbnout :) Někde jsem četla, že zumba není moc účinná co se týče hubnutí. S tím já ale nesouhlasím, díky ní jsem se zbavila asi 5 kilo ani jsem nemrkla.

KTERÁ CVIČENÍ MĚ VŮBEC NEBEROU?
CVIČENÍ VE FITKU- to mě tedy absolutně vůbec nebaví. Ty stroje, činky a celkově to prostředí mě hrozně odpuzuje :D Nee, fitko není pro mě, když už posilovat, tak buď doma (což mě tedy taky moc nebere ale překonávám se, čti dál :D), nebo jako součást nějakého rychlejšího cvičení.
JUMPING - neboli skákání na trampolínách. Na tomto cvičení jsem byla párkrát a taky mě to nijak extra neoslovilo....asi to bude tím že se mi z toho skákání docela motala hlava :( Ale makačka to byla, to příznávám.
DOMÁCÍ CVIČENÍ - teď mám na mysli videa typu Jillian nebo cvičení podle youtube a tak. Jak já to nenávidím :D....nenávidím, ale cvičím, protože mi nic jiného nezbývá :D V ty dny kdy prostě třeba nemám čas jít na lekci heatu, tak si nějaké to domácí posilování dávám protože pro sebe chci udělat aspoň něco málo. Jde o to, že né že by mě to samotné cvičení nebavilo, mě nejde se k tomu dokopat. Když už mám zaplacenou lekci ve studiu, tak tam prostě jdu, to je jasný (přeci nenechám propadnout 80 korun!), ale dokopat se k něčemu doma, v naše mini obýváčku, co chce hromadu a hromadu přemlouvání se.

JAKÉ CVIČENÍ BYCH RÁDA VYZKOUŠELA?
POLE DANCE- momentálně velkej hit, kterej se mi neskutečně zamlouvá. Vypadá tak strašně ladně, krásně a žensky, že bych ho taky ráda vyzkoušela. Musím ještě dohledat, kde se v Plzni dá cvičit ale docela o něm uvažuji. Děsím se akorát toho, že na tu tyč vůbec nevyšplhám a budu za blbce :D

BĚH - běhat venku jsem už samozřejmě zkoušela, baví mě to, líbí se mi to....jde o to, že vůbec nic neuběhnu. Ve škole jsem byla z běhu vždy uvolněná, protože mám astma a zadýchávám se. Vím, že kdybych začala běhat pravidelně určitě by se moje výdrž a všechno zlepšilo, jde jen o to se do toho už po několikáté pustit. Zatím jsem to totiž vždycky vzdala.

Jestli na můj blog chodí i někdo z Plzně, tak pro vás bych tu měla tip na skvělé fitness centrum GOLDEN BODY, kam chodím strašně ráda. Součastí je i fitko jako takové, cvíčí se tam i hromadná cvičení, součástí je i wellness, solárko a kavárna, prostě na co si vzpomenete. Studio je nové a moderní, často mívají různé slevové akce nebo třeba heat maratony, na který jdu zrovna příští neděli ;)

Ode mě pro dnešek vše, snad vás dnešní článek bavil, i když byl z trochu jiného soudku :) Zajímá mě ale jak cvičíte vy? Co vás baví a co naopak vůbec? :)

4 komentáře:

  1. Tak to já naopak domácí cvičení hodně můžu, cvičím tak 5x týdne půl hodiny až hodinu, pokud je hezky tak chodíme 3x týdně běhat, tak to se snažím ještě tak 2x k tomu dát nějaké cvičení. Momentálně nejraději cvičím podle Jillian, Boba Harpera, XHIT a pilates podle Cassey.
    Ještě nikdy jsem nebyla v posilce, ale někdy bych ráda zašla a docela mě láká TRX. A pole dance bych taky ráda zkusila:)

    OdpovědětVymazat
  2. Já vždy začnu cvičit doma, ale zase rychle skončím.. nevydržím cvičit pravidelně :-/

    OdpovědětVymazat
  3. u nas na dedine začala zumba minuly rok velmi som sa potešila a chodim tam do teraz je to proste užasny pocit sa tam vyskakať vyventilovať, vždy som chcela niečo take skusiť lenže by som musela za tým cestovat predtým ale teraz nemusím dúfam že dlho tu ešte bude...

    OdpovědětVymazat

Tisíceré díky za každý váš komentář! :)